Fomentar l'ús de videojocs a l'aula
L’AEVI ha publicat una guia per a professors per fomentar l’ús dels videojocs de manera didàctica a l’aula. Es presenten unes pautes per a l’èxit de l’aprenentatge en què es reflecteixen els beneficis pedagògics dels videojocs i la manera d’utilitzar-los com a recurs educatiu i motivacional.
Una guia amb informació teòrica i pràctica que permet als professors prendre decisions fonamentades sobre l’elecció i l’ús dels videojocs a l’aula, així com gaudir de tots els beneficis que aporten. L’objectiu dels recursos per a l’aula fent servir els videojocs és ensenyar, motivar i aconseguir la participació dels alumnes.
A The Good Gamer hem compartit videojocs amb aplicació a tota mena d’àmbits a la nostra societat, de la salut al turisme, passant pel departament de recursos humans, l’esport, l’educació... Tot i que els videojocs han estat sovint associats a nombrosos estereotips i han estat moltes les veus que han apuntat als efectes negatius, s’ha demostrat que hi ha videojocs que ajuden a obtenir millors resultats en l’aprenentatge de l’alumne, en tota mena de matèries com les matemàtiques, la geografia, la història, ciències, etc.
No només la ludificació a l’educació permet aplicar altres maneres d’aprendre per als alumnes, sinó que noves tecnologies com la realitat virtual o la realitat augmentada permet apropar-los a tota mena d’experiències per conèixer millor els temes que s’estan tractant.
En aquesta infografia compartim alguns beneficis dels videojocs, així com una explicació sobre l’aprenentatge a través del videojoc.
En aquest manual per a docents podràs aprendre les classificacions dels videojocs i els seus beneficis per a cada tipus d’aprenentatge, així com exemples de videojocs gratuïts i comercials que es poden fer servir a classe a partir d’un navegador o dispositius digitals com ara mòbils o tauletes.
Si després de tota la informació i les classificacions dels videojocs encara tens algun dubte de com aplicar els videojocs a l’aprenentatge dels teus alumnes, el manual per a docents t’ho posa encara més fàcil: al final del document s’han descrit quatre plans per aplicar a classe, on s’estableixen les metes i els resultats de les activitats proposades.